Tuesday, November 20, 2012

Where is the winter?

Jag sitter här vid datorn och tittar ut genom fönstret och ser bara ett grått och trist landskap utanför. Jag längtar faktiskt efter vintern nu känner jag. Tror vi behöver den vita kalla snön som lyser upp och gör det mera vintrigt och fint ute. Nu känner jag mig nästan likadan som det tråkiga vädret. Nej ge oss lite snö och vinter nu snälla!
Såhär ser det ut utanför dörren här hemma:

English: I'm sitting here with the computer and looking out through the window and I can only see this grey and dull landscape outside. I can't wait for the winter to come. I think we need this white, cold snow that lights up and makes it more wintry and nice outside. Now I almost feel like the dull weather outside. No, give us some snow and winter now please!
This is what it looks like outside my door here at home:


Jag önskar att det kunde se ut mer så här: (denna bild har inte jag taget och jag vet inte var den är tagen)
English: I wish that it could be like this outside: (this picture isn't mine and I don't know where it's taken)





5 comments:

  1. Viket fint träd nu har där ute!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa tack det är ett körsbärsträd, det blommar så fint på våren! Jättevackert. Men nu önskar jag att det kom lite fin snö på det, som på bilden under....sååå fint!

      Delete
  2. Vi hade +4 igår .. men det kändes som -4 i vinden, jag vill ha snö, men det räcker om den kommer till jul. Här i Skåne blir det kaos annars. Fast morgonfrosten gillar jag. Idag har vi mycket mörkt och mycket tråkigt igen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa vi har haft 7-8+ här idag. Grått, mörkt och trist. Inte undra på att man blir trött. Jag tycker det blir så fint med snön om det bara är några minusgrader och inte för kallt och sen inte för varmt så snön smälter och blaskar.

      Delete
  3. Det är blasket som jag inte gillar .. nysnö är mycket och vackert.
    Snö är som vänskap ... den gör allting vackert som den faller på.

    ReplyDelete

Kommentera eller fråga gärna! Please comment or ask questions!