Saturday, November 24, 2012

Eyeglasses

Jag var hos optikern igår och gjorde en synundersökning. Det visade sig att jag var översynt och hade brytningsfel. Så jag får glasögon och det känns faktiskt både bra, kul och spännande. Jag tycker att man ser intressant ut med glasögon, och det händer lite mer i ansiktet så att säga. Jag fick 6 st olika provglasögon hem och har varit modell här hemma och även på Samarkand där jag jobbar. Jag lade även ut två favoriter på Facebook och de flesta höll med mig om vilka glasögon det blir. Det blir dessa:

English: I was at the optician yesterday and did and eye exam. It showed that I'm longsighted and have refractive errors. So I'm getting eyeglasses and that feels actually both good, fun and exciting. I think that you look interesting, and it happens a lot more in your face if you know what I mean. I've got 6 different eyeglasses to try at home so I've been modelling here at home and at Samarkand where I work. I also posted two favourites at Facebook and most of them agreed with me which I should choose. It will be these:





6 comments:

  1. Bra val! Du passar superbra i glasögon. Använder glasögon mestadels nu för tiden för det är bekvämt. Linser blir oftast torra och suddiga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Pamela! Gullig du är. Jaså där ser man, jag trodde många tyckte att linser var lättare, men det var skönt att höra. Jag tycker det ska bli kul. Ska in på måndag och beställa, hoppas det går fort att få dem sen. :-)

      Delete
  2. Wow, what a good-looking chick we have here ... perfect for you - and they are not covering your eyebrows … you look really chic and interesting. You have got loads of attitude and character. Great choice.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah you're too kind Viveka. But thank's! :-) Yes I really like them, but I surprised myself, I didn't know that I would ever choose glasses like this, I thought I would choose glasses that didn't stand out so much. But now I couldn't think of glasses like that, I really love this ones....

      Delete
  3. Jättefina glasögon ann-sofie =) ditt ansikte fick mer karaktär! och väldans snygg du är i håret =D kramis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Nina, vad kul att du tycker det, det känns verkligen som om jag väljer rätt glasögon för mitt ansikte, nästan alla tyckte att dessa passade mig bäst. Och framför allt så älskar jag de verkligen. Tuffa och fräcka glasögon. Tack för komplimangerna om håret också. Jag diggar den röda färgen, får nog bli den ett tag nu...:-)

      Delete

Kommentera eller fråga gärna! Please comment or ask questions!