Tuesday, November 27, 2012

Sore throat

Idag är jag inte på topp, har så ont i halsen och bihålorna och är hängig och trött. Har känt av bihålorna och halsen ett tag nu och det har inte brutit ut ordentligt, så jag trodde jag skulle klara mig, men nu vet jag inte. Har sovit dåligt och är riktigt trött. Tror det får bli laptopen i sängen snart, så jag får lite sällskap.


Igår var jag in till optikern och beställde de glasögon som jag bestämt mig för. (Se tidigare inlägg) Det gick bra, men jag får tyvärr vänta två veckor tills jag kan hämta ut dem. Tråkigt, för jag längtar verkligen efter dem, och behöver dem också. Men men, väntar man på nåt gott väntar man aldrig för länge...
Idag så faller det ned snöblandat regn, och jag som vill ha kyla och snö, då försvinner alla bakterier bättre också. Undrar om det är därför det är så många som är sjuka, pga den varma hösten? Då trivs ju bakterierna bättre. 

Nu i veckan så ska jag ta mig i kragen och sätta igång med julpyntningen, upp med alla adventsstakar och stjärnor, det gör mycket, då får man advents- och julstämning. Här är vår ena katt Missan som poserar så fint bredvid hennes kompis tomten.


English: I'm not on top today, my throat hurts and the sinuses and I'm very tired, I have felt ache in my sinuses and throat for a while now, but it hasn't been so much more than that, so I thought I'd get free from it, but now I'm not so sure. I've slept porely and I'm very tired. I think I'll take the laptop with me to bed, so I'll get some company.

Yesterday I went to the optician and ordered the glasses I've decided for. (See earlier blog post) It went well, but I have to wait two weeks before I can pick them up. Too bad, because I really long for them and I need them as well. Well ,well, all good things comes to he who waits...... 
Today a lot of sleet is falling from the sky, but I want coldness and snow, then all the bacterias will disappear better. I wonder if that is why so many of us gets sick now, becuase of the warm autumn? The bacterias gets comfortable then.

Now this week I must start to decorate for Christmas, set up all the lights and stars, that will do so much, you'll get the right Christmas spirit. On the picture above our cat Missan sits so cute beside her friend Santa Claus.

8 comments:

  1. Vilken fin julbild på Missan! Hoppas du kommer igenom och förbi det halsonda snart. Det verkar som att man blir förkyld alltmer sällan ju äldre man blir. Läste någonstans att man blir immun mot allt fler av de ca 150 förkylningsvirus som finns. Ju fler man avverkar, ju färre kvar att bli sjuk av. Se där en liten men dock fördel med att bli äldre... :-)
    Krya på dig!
    Peter

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha se där Peter, en riktigt bra fördel med att bli äldre då. Den tackar vi för. Jag hoppas att det inte blir mer än den här onda halsen och tröttheten.
      Ja Missan är fin, skickade in den här bilden till lussekattävlingen på dt.se, men vi kom aldrig med. Skickade också in Tussan men ingen lycka där heller. Tror bilderna inte var tillräckligt bra. Så jag får träna ordentligt på fotografering tills dess.
      Tack Peter!

      Delete
  2. Ja, du måste gå närmare katten med kameran så det blir en porträttbild, helst med lugn bakgrund utan detaljer. Då hade du säkert fått med Missan, hon är ju så vacker. Prova att ta bilder på katterna hela året så fort du kommer åt, inte bara inför lussekatt-tävlingen. Då är chansen stor att du nästa november har fått till någon riktigt lyckad bild.
    Krya på dig! Jag minns hur trist det var med förkylningar.... ;-)
    Peter L

    ReplyDelete
    Replies
    1. Missan niger och tackar för komplimangen. Jaa den där bilden tror jag inte ens att jag har tagit, men jag tränar för fullt nu. Tack för tipsen, jag tar in allt och lägger på minnet. Du är ju riktigt på fotografering. Skickar du inte in kort på er Agaton?
      Tack för kryahälsningar!

      Delete
  3. Get well soon - and take care of yourself - I have my Christmas decorations left to do when I come home,I only have a couple of candles and something for the door. Far too much as it's.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes thank's I'm better now, so I hope it will disappear soon. I hope you're having a great trip, you've got plenty of time to decorate when you'll get home.

      Delete

Kommentera eller fråga gärna! Please comment or ask questions!