Monday, November 5, 2012

Dreams


Drömmar, finns de inom oss alla? Eller är det något bara en del av oss gör? Jag har nog alltid drömt lite, från och till i mitt liv. Det kan ha varit om små, enkla saker men även stora livsavgörande saker. En sak jag drömde om redan som tonåring var att hitta en man med brunt hår och bruna ögon. Och vet ni vad, min man Tomas har brunt hår och bruna ögon. Så jag är övertygad om att drömmar kan slå in. Jag tror det är viktigt att ha drömmar, vad det än må röra sig om. Jag drömmer nu t.ex. om att få ett jobb som jag trivs med, eller att komma in på apoteksteknikerutbildningen. Jag har den senaste tiden blivit så intresserad av att se andra driva företag och komma på idéer som de driver vidare. Jag har alltid beundrat människor som är framåt och  vill något med sina liv.

English: Dreams, do they exist inside all of us? Or is it just something that some of us do? I've always dreamt a bit, from time to time in my life. It has been about small, simple things, but also big vital things. One thing I dreamt about already as a teenager was to find a man with brown hair and brown eyes. And you know what, my husband Tomas has brown hair and brown eyes. So I'm convinced that dreams do come true. I think it's important to dream, whatever you may dream about. Right now I dream about getting a job I enjoy, or getting in to the pharmacy technician education. I have recently become very interested of seeing other people driving their businesses and coming up with ideas that they fulfill. I've always admired people that wants to do something with their lives.


De senaste veckorna så har jag och maken drömt tillsammans kan man säga. Han har sett hur mitt intresse för makeup och nagellack m.m. har ökat och hur jag älskar att blogga om det och läsa och ta in nya kunskaper inom det området. En dröm för mig vore att bygga upp en webshop där jag kunde sälja makeup, nagellack och hudvård m.m. Sedan fick man nog börja i liten skala och börja med endast nagellack t.ex för att sedan utöka om man säljer bra. Man skulle börja med att ha detta som en hobby som man kan sköta på kvällar och helger. Vi har båda börjat drömma mycket om detta och maken sitter i detta nu och tittar på hur man skulle kunna bygga upp en webshop, han är den tekniske av oss, så han skulle mer än gärna ta ansvar för den biten. Så ja vi drömmer en hel del....
Nu har jag t.o.m. börjat fundera på vad "vårt" företag skulle heta? Jag skulle vilja att det har något med skönhet, makeup, nagellack, hudvård m.m. att göra. Jag har också funderat på om jag skulle få in första bokstaven på makens och mitt namn, som är A och T. Har ni några bra förslag?

English: The last weeks, me and my husband has dreamt a lot together. He has seen how my interest in makeup and nailpolish has increased and how I love to blog about it and read and to learn more about this subject. My dream would be to build a webshop where I could sell makeup, nailpolish and skincare for example. But I think one has to start small and begin with nailpolish only and then expand if it goes well. We could have this like a hobby that we could run at nights and weekends. We have both started to dream about this and my husband are in this moment sitting next to me and creating a webshop, because he is the technical one of us, so he would gladly take responsibility for that part. So yes, we do dream a lot....
Now I also started to dream about what "our" company would be named? I would like the name to somehow be connected with beauty, makeup, nailpolish, skincare. I have also thought about incorporate the first letter of  my husbands name and my name, that is A and T. Do you have any suggestions?





No comments:

Post a Comment

Kommentera eller fråga gärna! Please comment or ask questions!